شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

شهریه و هزینه تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا

آمریکا پیشرو در زمینه آموزش پزشکی است ، برای تحصیل پزشکی در آمریکا باید حدود 54,698  هزار دلار در ساله. این مبلغ متوسطه و بسته با دانشگاه مورد نظر شما تفاوت داره. برای آشنایی بیشتر با شهریه های دانشگاه های آمریکا چند مورد رو مثال زدیم.
دانشگاه هاروارد: این دانشگاه در شهر کمبریج قرار داره. دانشگاه هاروارد برای تحصیل پزشکی در دنیا رتبۀ 1 رو بدست آورده. نمرۀ این دانشگاه در پزشکی 100 و در کل 100 هست. تعداد دانشجوهای این دانشگاه 21575 نفر برآورد شده. زمان تاسیس این دانشگاه به سال 1636 بر میگرده. شهریۀ یکسال تحصیل در این دانشگاه حدود 67,610 دلاره.
دانشگاه جانز هاپکینز: این دانشگاه در شهر بالتیمور قرار داره. در پزشکی در دنیا رتبۀ 2 رو بدست آورده. نمرۀ این دانشگاه در پزشکی 6/90 و در کل 5/85 هست. تعداد دانشجوهای این دانشگاه 16552 نفر برآورد شده. زمان تاسیس این دانشگاه به سال 1876 بر میگرده. شهریۀ یکسال تحصیل در این دانشگاه حدود 59,700 دلاره.
دانشگاه کالیفرنیا سن فرانسیسکو: این دانشگاه در شهر سن فرانسیسکو قرار داره. در پزشکی در دنیا رتبۀ 3 رو بدست آورده. نمرۀ این دانشگاه در پزشکی 1/88 و در کل 4/85 هست. زمان تاسیس این دانشگاه به سال 1864 بر میگرده. شهریۀ یکسال تحصیل در این دانشگاه حدود 58,913 دلاره.
دانشگاه استنفورد: این دانشگاه در شهر استنفورد قرار داره. در پزشکی در دنیا رتبۀ 4 رو بدست آورده. نمرۀ این دانشگاه در پزشکی 4/87 و در کل 6/95 هست. تعداد دانشجوهای این دانشگاه 16319 نفر برآورد شده. زمان تاسیس این دانشگاه به سال 1885 بر میگرده. شهریۀ یکسال تحصیل در این دانشگاه حدود 74,570 دلاره.
دانشگاه های نام برده شده در دنیا جزو 10 دانشگاه اول پزشکی هستن تحصیل در این دانشگاه ها مستلزم پیروزی در رقابت با چندین متقاضی هست. البته برای دانشجوهای ممتاز و افراد پرتلاش بورسیه هم وجود داره. ولی اخذ بورسیه بسیار دشواره و نیازمند برنامه ریزی بلند مدته. برای کسب اطلاعات و جزئیات بیشتر راجع به تحصیل در رشتۀ پزشکی از جمله دانشگاه های پرستاری محبوب سوئد و دیگر کشورها ، به وبسایت https://best-study.ir مراجعه کنین و مقالات مشابه رو در ارتباط با شهریه دانشگاه های مختلف، بازار کار و درآمد، زبان تحصیل در کشورهای مختلف، شرایط ورود به دانشگاه های پزشکی برتر هلند از برترین ها در حوزه پزشکی و شرایط ورود به سایر کشورها مطالعه کنین.
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.