آرشیو شهریور ماه 1401

معرفی بهترین مقاصد تحصیلی

شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

بازار کاری تحصیل در رشته فیزیک درانگلیس

تحصیل فیزیک در دانشگاه های پرطرفدار انگلیس برای شما مزایای بیشماری داره، داشتن مدرک از معتبرترین دانشگاه های دنیا و تحصیل در کشوری انگلیسی زبان مزیت مهمه دیگه امکان کار پس از تحصیل در این کشوره. برای مشاهده مدارک زبان معتبر برای تحصیل فیزیک روی لینک کلیک کنین. قبل از اینکه بخوایم به این مورد بپردازیم باید ببینیم در انگلیس چه شغل هایی با مدرک فیزیک پیدا میشه:

محقق عملی

مشاور آکوستیک

فضانورد

متخصص فیزیک پزشکی

ژئو فیزیک

استاد دانشگاه

متالورژیست

مترولوژیست

متخصص امواج رادیویی

متخصص تحقیقات

معلم دبیرستان

مهندس صوت

نویسندۀ فنی

 

 

 
این موارد شغل هایی بودن که مستقیما به فیزیک ارتباط دارن. شغل هایی هم هستن که به طور غیر مستقیم برای فیزیک کاربردین:

آمارگیری

توسعۀ نرم افزار

تحلیلگر داده

مهندس هسته ای

محقق عملیاتی

مامور ثبت اختراع

مهندسی نرم افزار

متحقق ارتباط از راه دور

 

 
یکی از مهمترین فاکتورهای برای پیدا کردن کار در کشور انگلستان، داشتن تجربه یا سابقه کاره. به این ترتیب گذروندن دوره های کارآموزی یا کار کردن با حقوق کم شما رو به سابقۀ مورد نظرتون میرسونه و به این ترتیب درآمد شما بالا میره. رشتۀ فیزیک در یک سری ارگان ها و صنایع بیشتر مورد نیازه. این ارگان ها شامل موارد زیرن:

هوافضا و صنایع دفاعی

آموزش و پرورش

انرژی های تجدید پذیر

مهندسی

بهداشت و درمان

قطعه سازی

صنایع تولیدی

آب و هوا

تکنولوژی نانو

نفت و گاز

ارتباطات

 

 
درآمد این رشته به طور میانگین حدود 39 هزار پوند انگلیس در ساله. در مورد درآمد سالانۀ شغل هایی که در این رشته وجود داره میشه به این موارد اشاره کرد: فیزیک کامپیوتری 31 هزار پوند، مهندس فیزیک 38 هزار پوند، محقق فیزیک 38 هزار پوند.
مشاغل رشته فیزیک بسیار هستند، برای پیدا کردن کار در این رشته هم میتونین به سایت های کاریابی مراجعه کنین یا به بخش ارتباط با صنعت دانشکده مراجعه کنین و در اونجا دنبال کار بگردین. آمریکا از مقاصد پرطرفدار تحصیل فیزیک است و فرصت های شغلی فراوانی پیش روی شما قرار میده. در مورد رشتۀ فیزیک میتونین مقالات خیلی بیشتری در وبسایت https://best-study.ir پیدا کنین و دانش خودتون رو درباره شرایط سنی تحصیل درکشورهای مختلف ، هزینه تحصیل در آنها و ... بالا ببرین.

بازار کار رشته مکانیک در آمریکا

با شنیدن اسم مکانیک، تعویض روغنی و اتوسرویس در ذهن تداعی میشه. ولی رشتۀ مهندسی مکانیک خیلی فراتر از ایناست و  مشاغل رشته مکانیک طیف گسترده ای داره. این شغل ها فقط شامل طراحی موتور ماشین نیستن، بلکه حتی نقشه کشی برای تاسیسات ساختمان ها هم به این رشته نیاز داره. اتفاقا یکی از بهترین کشورها برای پیدا کردن کار در این زمینه، کشور آمریکاست. ماشین های هشت سیلندر و پیکاپ های غول پیکر، هر ساله نیاز به بروز رسانی و طراحی مجدد دارن. زبان این کشور هم انگلیسیه و از این نظر برای شما، کار ساده تره. رشته مکانیک در آمریکا برای شما سالانه مبلغ 90 هزار دلار رو به طور میانگین به ارمغان میاره. 25 درصد فارغ التحصیلان این رشته دستمزدی بیش از 114 هزار دلار در سال دارن. 25 درصد افراد هم دستمزدشون کمتر از 72 هزار دلار در ساله. جالبه بدونین از سال 2010 تا به الان میانگین حقوق این قشر از جامعه حدود 15 هزار دلار افزایش پیدا کرده.
دستمزد افراد به شهر محل کارشون هم بستگی داره. در شهر نیو مکزیکو درآمدها به 117 هزار دلار در سال میرسه. این مبلغ برای منطقۀ کلومبیا حدود 115 هزار دلاره. مریلند میانگین 112 هزار دلار در سال درآمدزایی داره و در کالیفرنیا سالانه حدود 110 هزار دلار دست شما رو میگیره. در منطقۀ لوزیانا درآمد میانگین مهندسین مکانیک حدود 106 هزار دلاره. سابقۀ کار هم در درآمد شما بسیار موثره. کسی که کارش رو تازه شروع کرده باشه ممکنه در دو سال اول کار 72 هزار دلار در سال گیرش بیاد. این عدد در سال های 6 تا 9 شغلی به 99 هزار دلار در سال میرسه و برای افراد با تجربۀ بیش از 10 سال این رقم به 110 هزار دلار در سال افزایش پیدا میکنه. علاوه بر آمریکا، کانادا بیشترین حقوق مهندس مکانیک رو دارند، با تحصیل در دانشگاه های کانادا آینده شغلی متفاوتی خواهید داشت.
شاید برای رسیدن به رویای تحصیل در برترین کشورها باز هم کنجکاو باشین و نیاز به مقالات بیشتری درباره رنکینگ دانشگاه های کانادا، آمریکا و .... داشته باشین، پس سایت https://best-study.ir رو از دست ندین و همین الان به این وبسایت سر بزنین.

بازار کاری تحصیل در رشته شیمی در استرالیا

تحصیل شیمی در دانشگاه های برتر استرالیا شما رو به یک فرد حرفه ا ی تبدیل میکنه. در کشور استرالیا، حقوق فارغ التحصیلان شیمی بین 62 تا 186 هزار دلار در ساله. به طور میانگین این افراد حقوق 121 هزار دلار در سال یا حدود 10 هزار دلار در ماه دریافت میکنن. حقوق 25 درصد افراد از 62 هزار دلار کمتره. و 25 درصد افراد هم بیش از 186 هزار دلار در سال دریافت میکنن. تجربۀ کاری در این کشور در حقوق افراد تاثیر گذاره و با داشتن بین 2 تا 5 سال سابقه، 34 درصد به حقوق شما اضافه میشه. در کل زمانی که سابقۀ شما از 10 سال بگذره، حقوقتون 2 برابر میشه. داشتن مدرک ارشد 24 درصد و مدرک دکتری 60 درصد به حقوق شما اضافه میکنه. در ادامه چند موقعیت شغلی شیمی در استرالیا رو بررسی میکنیم.
  • دستیار آنالیز شیمی: حقوق 82 تا 92 هزار دلار در سال. این شغل برای کمک به انجام تحقیقات شیمی هست. شامل مشاوره به گروه دیگری از محقیقین در زمینۀ شیمی و آزمایشگاهه. فرد شاغل باید برای پیشبرد پروژه به افراد کمک کنه و اطلاعات مهم شیمی رو جمع کنه.
  • محقق شیمی: این شغل در زمینۀ شیمی و داروسازی هست. حقوقش حدود 84 تا 91 هزار دلار در ساله. شغل تمام وقته و شامل تحقیق در زمینۀ شیمی میشه. این شغل بیشتر توسط دانشگاه ها ارائه میشه.
  • مشاور فنی: این شغل برای کار در صنایع کاربرد داره و حقوقش حدود 53 تا 68 هزار دلار در ساله.
  • تکنسین آزمایشگاه: در آزمایشگاه های دانشگاه ها و مدارس فعالیت میکنن. در زمان تعطیلی مدارس نیاز نیست کار کنن. حقوق این شغل بسته به محل کار خیلی متفاوته.
  • کارشناس R&D: این شغل در صنایع کاربرد داره و هدفش بهبود کیفیت محصولات، از طریق تحقیق و ایجاد تغییرات شیمیایی در محصوله.
  • محقق ارشد: این شغل هم برای انجام کارهای تحقیقاتی در مراکز آموزشی و دولتیه. حقوق این شغل بالاست و حدود 111 تا 123 هزار دلار آمریکاست.
ممکنه در مورد بازار کاری تحصیل در رشته شیمی در استرالیا، باز هم به اطلاعات کاملی نیاز داشته باشین، ورود موقت از شرایط اخذ ویزای تحصیلی استرالیا است .در این صورت حتما به وبسایت https://best-study.ir مراجعه کنین و از مطالب این سایت لذت ببریدو اطلاعات خودتون رو در زمینه درامد و بازار کار رشته های مختلف،شرایط تحصیل در بهترین کشورها، دانشگاه های برتر از جمله دانشگاه تورنتو کانادا برای تحصیل شیمی، شرایط اخذ مجوز تحصیل در کشورهای مختلف، هزینه تحصیل و هزینه زندگی دانشجویی در برترین کشورها و ... بالا ببرین ، همچنین آلمان در لیست ارزانترین کشورها برای تحصیل شیمی  قرار داره.

بازار کار تحصیل در رشته کامپیوتر در آلمان

رشته کامپیوتر از رشته های پردرآمد در آلمانه، این رشته فرصت های شغلی زیادی داره. از زمان شیوع کرونا، بر خلاف خیلی از شغل های دیگه که بازارشون دچار مشکل شد، این رشته فرصت های بیشتری پیدا کرد و دلیلش نیاز به ایجاد بستر مناسب برای غیر حضوری کردن خیلی از کارها و فرآیندها بود. از طرفی با پیشرفت علم، اتوماسیون در حال گستش هست و این موضوع مستقیما باعث ایجاد کار برای متخصصین کامپیوتر و به خصوص بخش ماشین لرنینگ شده.
درآمد این رشته در آلمان به طور میانگین در حدود 5700 یورو در ماهه. حداقل حقوق 2620 یورو و حداکثر هم 9070 یورو در ماهه. 25 درصد افراد حقوق کمتر از 3950 یورو در ماه و 25 درصد حقوق بیش از 8220 یورو در ماه دارن. اگه بین 2 تا 5 سال سابقه کسب کنید، حقوق شما حدود 34 درصد و اگه 5 تا 10 سال سابقه بدست بیارین، حقوق شما 48 درصد افزایش پیدا میکنه. طی 10 سال کار در این زمینه، حقوق شما تقریبا دو برابر میشه. مدرک ارشد 29 درصد و مدرک دکتری 23 درصد حقوق شما رو افزایش میده. به طور میانگین دستمزد مردان 6 دصد از زنان بیشتره.
برای کار در این رشته، میتونین وارد حوزۀ سخت افزار بشین. در بیشتر صنایع و ادارات، خرابی دستگاه ها و ارتقا سیستم ها به صورت دوره ای انجام میشه و به متخصص سخت افزار نیاز داره. همچنین در بخش نرم افزار و تولید اپلیکیشن موبایل، بازارکار خوبی وجود داره. این مورد با شیوع کرونا اهمیت بیشتری پیدا کرد. کدنویسی هم گزینۀ دیگه برای ورود به این رشتس. امنیت شبکه و امنیت سایبری هم برای کار، گزینۀ مناسبیه و به خصوص برای سازمان های مالی و اطلاعاتی، اهمیت خاص داره و متخصصین این رشته میتونن استخدام شرکت های مهم بشن.
دانشگاه های کامپیوتر در سطح پیشرفته در انگلیس این کشور رو به یکی از برترین گزینه های تحصیل کامپیوتر تبدیل کرده است. برای تحصیل در رشتۀ کامپیوتر نیاز به اطلاعات بیشتری درباره دانشگاه های کامپیوتر در کانادا ، شرایط تحصیل در آنها ، انواع ویزای تحصیلی ، بازار کار و درآمد خواهید داشت. پس حتما به وبسایت https://best-study.ir سر بزنید و آگاهی خودتون رو راجه به بهترین نظام های آموزشی دنیا بالا ببرین.  

شهریه و هزینه تحصیل در رشته ژنتیک درسنگاپور

سنگاپور یکی از مقاصد تازه معروف در جنوب شرق آسیاست. این کشور دارای اقتصاد بسیار قوی در کنار جمعیت کم است. پس تا به اینجا فهمیدیم که فرصت های شغلی بسیاری در سنگاپور وجود دارد. سنگاپور در جذب سرمایه های خارجی بسیار خوب عمل کرده است. همین موضوع باعث شده این کشور بستر خوبی را برای پیشرفت افراد صاحب دانش یا مهارت شود. حالا که می خواهید رشته ژنتیک را در سنگاپور بخوانید فرصت برای شما دو چندان است. این موضوع به این دلیل است که ژنتیک از رشته های جذاب و پرمتقاضی در سنگاپور به خصوص در حوزه تحقیقات است. پس با خواندن ژنتیک در سنگاپور شانس خود را برای موفقیت بسیار بالا می برید. بیایید با هم به شهریه و هزینه تحصیل در رشته ژنتیک در سنگاپور بپردازیم. دوره لیسانس در سنگاپور بین 2 تا 4 ساله است. این دوره هزینه ای بین 24 تا 40 هزار دلار سنگاپور در سال دارد. برای مقطع فوق لیسانس نیز شما باید یک یا 2 سال وقت بگذارید. هزینه تحصیل در این دوره بین 18 تا 35 هزار دلار سنگاپور سالانه است. مقطع دکتری نیز بین 3 تا 5 ساله است. شهریه های دوره دکتری در سنگاپور بین 9 تا 34 هزار دلار سنگاپور در سال است. از دانشگاه های به نام سنگاپور بگوییم. دانشگاه ملی سنگاپور اولین در این لیست است. این دانشگاه در سال 2021 طبق رتبه بندی جهانی توانسته بود رتبه 32 را کسب کند. دانشگاه فنی نانیانگ دومین در این لیست است. این دانشگاه رتبه 38 را کسب کرده بوده است. دانشگاه فناوری و طراحی سنگاپور رتبه بعدی در میان دانشگاه های سنگاپور است. این دانشگاه در سال 2021 رتبه جهانی 507 را کسب کرده بود. وجود دانشگاه های معتبر در رنکینگ جهانی نیوزلند از مزایای تحصیل ژنتیک در این کشور است. برای مطالب بیشتر می توانید به وبسایت https://best-study.ir سری بزنید و اطلاعات خود را راجع به شرایط تحصیل در مطرح ترین کشورهای دنیا، انواع ویزای تحصیلی ، درآمد و بازار کاری رشته های مختلف و هزینه ویزای تحصیلی کانادا و دیگر کشورها به روز کنید.

سیستم آموزشی و مقاطع تحصیلی رشته ژنتیک در دانمارک

دانمارک یکی از پر طرفدارترین مقاصد تحصیلی در رشته ژنتیک برای دانشجویان بین المللیه. دلیلش هم هزینه های کم برای تحصیل در این کشوره. برای افرادی که اقامت دائم این کشور رو دارن و یا والدینشون در این کشور کار میکنن، تحصیل مجانیه. از طرفی هزینۀ زندگی هم در این کشور زیاد نیست. متد آموزشی دانمارک کمی با کشورهای دیگه فرق داره. روش آموزش در این کشور به صورت حل مشکل هست و به همین منظور، دانشجو مجبوره برای حل مشکل، نوآوری داشته باشه. از طرفی استانداردهای زندگی تو این کشور بالاست. سطح رفاه دلیل مهاجرت خیلی از دانشجوها به دانمارکه.
سیستم آموزشی این کشور به صورت دو بخشیه. به این معنی که دورۀ دانشگاه به دو قسمت کارشناسی و تحصیلات تکمیلی تقسیم میشه. تحصیلات تکمیلی شامل ارشد و دکتری هست. برای ورود به مقطع لیسانس، باید اثبات کنید دورۀ دبیرستان رو به پایان رسوندین. برای این کار تمامی مدارک با مهر اصلی مورد نیازه. هر دانشگاهی شرط خاصی برای معدل داره که به صورت درصد بیان میشه. نمرۀ زبان هم یکی دیگه از موارد مورد نیازه. برای مقطع لیسانس باید ببینین مدرک زبان مورد نیاز چیه. بعضی دانشگاه ها به مدرک زبان دانمارکی نیاز دارن چون زبان تدریس دانمارکیه. برای تحصیلات تکمیلی، پیدا کردن رشته هایی که به انگلیسی تدریس میشه به مراتب راحت تره. به این ترتیب نمرۀ زبان و نمرۀ مدرک مقطع قبلی برای پذیرش مورد نیازه. دانشگاه لیسانس شما باید مورد تایید این کشور باشه. هرچه نمرات شما بالاتر باشه امکان پذیرش و گرفتن بورسیه بیشتره. برای مقطع دکتری علاوه بر موارد بالا، باید پایان نامه هم ارائه بدین. بهتره به پایان نامه مسلط باشین چون ممکنه موقع مصاحبه ازش سوال بپرسن. دانشگاه های نیوزلند بهترین انتخاب برای تحصیل کارشناسی ارشد  ژنتیک است.
در کل رشتۀ ژنتیک در حال حاضر یکی از رشته های مورد نیاز دانمارکه. این رشته میتونه برای کمک به خیلی از بیماری ها کمک کنه و با شیوع بیماری های اخیر، اهمیت به این رشته بیشتر شده. دانشگاه های پیشرفته کانادا برای تحصیل ژنتیک هم انتخاب فوق العاده مناسبیه برای تحصیل در سرزمین فرصت های طلایی احتیاج به اجازه تحصیل در کانادا دارین. اگه قصد ادامۀ تحصیل در دانمارک رو دارین، بهتره به سایت https://best-study.ir سر بزنید. اطلاعات مفید این وبسایت منتظر شماست.  

شهریه و هزینه تحصیل در رشته ژنتیک در سوئد

رشته ژنتیک یکی از پر طرفدار ترین رشته ها در کشور سوئد است و در زمینۀ این رشته هزینه های زیادی میشه. به طوری که هم طی دورۀ تحصیل و هم بعد از اون امکانات آزمایشگاهی برای تحقیق در اختیار شما قرار میگیره. درآمد این رشته نسبت به رشته های مشابه مثل پزشکی زیاد نیست و حدود 100 هزار دلار در ساله. این در حالیه که پزشکی حدود 245 هزار دلار در سال درآمد داره. یکی از محاسن تحصیل در سوئد، امکان تحصیل به زبان انگلیسی هست. هزینۀ تحصیل در این کشور بسته به نوع دانشگاه متفاوته. در ادامه چند مورد رو با هم میبینیم:
دانشگاه کارولینسکا. در شهر استکهلم قرار داره. دارای رتبۀ 24 در سطح دنیا هست. شهریه این دانشگاه 165 تا 200 هزار کرون برای مقطع ارشده. این مبلغ برای کارشناسی 180 هزار کرونه.
دانشگاه لاند. در شهر لاند. رتبۀ این دانشگاه در دنیا 87 هست. مبلغ 120 هزار کرون شهریۀ این دانشگاهه.
دانشگاه اوپسالا. در شهر اوپسالا قرار داره، با رتبۀ 97 در سطح دنیا. در سال 1477 تاسیس شد. شهریۀ این دانشگاه حدود 72 هزار کرون در ساله.
دانشگاه گوتنبرگ. واقع در گوتنبرگ. در سال 1954 تاسیس شد و رتبۀ 141 در جهان رو در ژنتیک داره. 22 هزار یورو هزینۀ تحصیل برای 2 سال در این دانشگاه.
دانشگاه یومیا، واقع در یومیا با رتبۀ 190. شهریۀ این دانشگاه 93 هزار کرون در نظر گرفته شده.
دانشگاه استکهلم شهر استکهلم و رتبۀ 260 در دنیا رو داره. شهریۀ این دانشگاه برای یکسال تحصیل 140 هزار کرونه.
دانشگاه علوم کشاورزی سوئد. در  آپسالا و با رتبۀ جهانی 341. شهریۀ این دانشگاه معادل 160 هزار کرونه.
لازم به ذکره که دانشگاه های یاد شده محبوب ترین دانشگاه ها در کشور سوئد هستن. در ضمن نباید فراموش کنید که هزینه های یاد شده برای تحصیله و هزینۀ زندگی رو جداگونه باید در نظر گرفت. البته اگه نمرات خوبی دارین حتما برای بورسیه هم اقدام کنید. اگه در مورد تحصیل در ژنتیک در سوئد، شرایط تحصیل در محبوب ترین کشورها، پردرآمدترین رشته های تحصیلی، شرایط پذیرش ویزا برای تحصیل در کانادا و سایر کشورهای مهم دنیا و ...سوالی دارین، میتونید به سراغ وبسایت https://best-study.ir برید.

شرایط تحصیل در رشته ژنتیک در سوئد

از مطرح ترین کشورهای تحصیل رشتۀ ژنتیک، کشور سوئده. این کشور هزینه و امکانات مناسبی در اختیار محققین این رشته قرار میده و به همین دلیل سوئد در بحث ژنتیک حرف زیادی برای گفتن داره. دانشگاه اوپسالا سوئد از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل ژنتیک است. با تحصیل در این رشته، احتمالا باید در آزمایشگاه و کلینیک کار کنید یا استاد دانشگاه بشین. دورۀ لیسانس در این رشته حدود 4 سال طول میکشه. دورۀ ارشد 2 ساله هست و برای دکتری باید حدود 5/5 سال زمان بذارید. شرایط پذیرش این رشته برای هر دانشگاه متفاوته ولی در کل برای قبولی باید شرایط زیر رو داشته باشین:
لیسانس:
  • حداقل سن 18 سال.
  • حداقل نمرۀ دورۀ دبیرستان معادل 60 درصد
  • نمرۀ زبان در حد کورس 6 معادل تافل 90 یا PTE با نمرۀ 62. نمرۀ آیلتس 5/6 هم قابل قبوله.
  • دانشجو باید معادل سطح تحصیلی سوئد ریاضی خونده باشد. معادل 10 سال درس ریاضی.
فوق لیسانس:
  • باید توسط یک دانشگاه مورد تایید سوئد مدرک لیسانس داشته باشین.
  • مدرک زبان.
دکتری:
  • مدرک ارشد مشابه با رشتۀ دکتری مورد نظر.
  • باید پایان نامۀ ارشد خود را ارائه بدین.
  • دانش زبان انگلیسی و در برخی موارد دانش زبان سوئدی. البته این مورد بستگی به دانشگاه دارد و برخی سمینارها به زبان سوئدی ارائه میشه.
در صورت داشتن نمرات مناسب به خصوص در مقطع دکتری امکان اخذ بورسیه وجود دارد. شهریۀ برخی از دانشگاه های سوئد در یکسال به شرح زیره:
دانشگاه کارولینسکا. رتبۀ 24 در سطح دنیا. شهریه 165 تا 200 هزار کرون برای مقطع ارشد. برای کارشناسی 180 هزار کرون.
دانشگاه لاند. رتبۀ در دنیا 87. مبلغ 120 هزار کرون
دانشگاه اوپسالا. رتبۀ 97 در دنیا. حدود 72 هزار کرون.
دانشگاه گوتنبرگ. رتبۀ 141 در جهان. 11 هزار یورو.
دانشگاه یومیا، رتبۀ 190. شهریۀ 93 هزار کرون.
دانشگاه استکهلم رتبۀ 260 در دنیا شهریۀ 140 هزار کرون.
دانشگاه علوم کشاورزی سوئد. رتبۀ جهانی 341. شهریۀ 160 هزار کرون.
در  صورت نیاز به اطلاعات بیشتر راجع به کشورهای با پیشرفته ترین سیستم آموزشی برای مهاجرت تحصیلی ، حتما به وبسایت https://best-study.ir مراجعه کنید. اونجا کلی اطلاعات مفید هست.
دانشگاه لوند سوئد از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل مدیریت هم هست. تحصیل در سوئد برای شهروندان اتحادیه اروپاEEA  و کسانی که اجازه اقامت دائمی سوئد را دارند، رایگان است. 

گرایش های فیزیک در بهترین دانشگاه ها

 از بهترین کشورها برای تحصیل در رشته های فیزیک میتوان کشورهای آمریکا، آلمان، انگلستان و کانادا را نام برد. رشته فیزیک به دو قسمت مدرن و کلاسیک تقسیم میشه که در فیزیک مدرن گرایش هایی مثل اختر فیزیک، فیزیک اتمی، بیوفیزیک، کیهان شناسی، بلورشناسی، فیزیک لیزر، فیزیک هسته ‌ای، فیزیک ذرات، فیزیک کوانتومی، فیزیک پلاسما و در فیزیک کلاسیک گرایش هایی مثل آکوستیک، نجوم، فیزیک شیمی، فیزیک محاسباتی، الکترومغناطیس، الکترونیک، دینامیک سیالات/ مکانیک سیالات، ژئو فیزیک، ریاضی فیزیک، هواشناسی/ فیزیک آب و هوا، فیزیک نور، مکانیک آماری وجود داره.
از جمله دانشگاه هایی که گرایش های فیزیک را دارن میتونیم به دانشگاه کمبریج، دانشگاه کلمبیا، دانشگاه امپریال لندن، موسسه‌ ی فناوری ماساچوست و هاروارد اشاره کنیم.
این دانشگاه رتبه یک در رشته های فیزیک را داره. در ماساچوست حدودا 12 هزار دانشجو تحصیل میکنن.
 دانشگاه امپریال لندن آمریکا:
در این دانشگاه تحقیقاتی در رابطه با فیزیک بنیادی، فیزیک ماده و فضا و آب و هوا انجام میدن که برای فارغ التحصیلان این رشته هر سال باعث درآمد زایی میشه.
دانشگاه کلمبیا آمریکا:
این دانشگاه موفق به کسب 29 جایزه نوبل فیزیک شده که بدون شک بهترین دانشگاه برای تحصیل گرایش ها ی فیزیک هست.    
دانشگاه مونیخ آلمان:
 این دانشگاه یکی از معتبرترین دانشگاه های آلمان بوده و دانشکده فنی فیزیک آن یکی از بزرگ ترین دانشکده های این دانشگاه هست. این دانشگاه در مبحث های بیوفیزیک، فناوری نانو، کیهان شناسی، فیزیک ماده چگالی و فیزیک هسته ای تخصص داره.
فارغ التحصیلان این دانشگاه موفق به کسب 20 جایزه ی نوبل فیزیک شده و همچنین نوترون و پادماده توسط اساتید و دانشجویان این دانشگاه کشف شده.
دانشگاه امپریال لندن انگلستان:
 این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد گرایش های اپتیک و فوتونیک، میدان های کوانتومی، نانوفوتونیک و مهندسی کوانتوم را ارائه میده.
دانشگاه تورنتو یکی از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته های فیزیک هست که دانشکده فیزیک آن 115 سال سابقه علمی داره. در این دانشگاه در سه قسمت فیزیک سیاره ای، فیزیک زیر اتمی و اپتیک کوانتوم تحقیقات انجام میدن.    
اگر قصد مهاجرت تحصیلی در رشته های فیزیک را دارین، یکی ازبهترین مقصدها برای مهاجرت تحصیلی کشور آمریکا و انگلستان هست. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به وبسایت بست استادی سر بزنین که کلی اطلاعات مفید در مورد شرایط تحصیل در برترین دانشگاه ها در رشته های فیزیک در اختیارتون گذاشتیم. 

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته کشاورزی در استرالیا

استرالیا به عنوان یکی از مهاجر پذیرترین کشورهای دنیا شناخته شده و دانشجویان زیادی متقاضی تحصیل در این کشور هستن. رشته کشاورزی را می توان از نخستین علومی دانست که انسان آن را یاد گرفته و استفاده میکنه. دانشگاه های مطرح جهانی برای تحصیل رشته کشاورزی در استرالیا به شرح زیره:
دانشگاه کویینزلند: این دانشگاه در سال 1909 توسط پارلمان کوئینزلند تأسیس شد و از قدیمی ترین دانشگاه های این کشور به شمار میاد. رتبه 47 را در رتبه بندی جهانی QS به خود اختصاص داده. رشته ی کشاورزی در این دانشگاه در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می شه. رشته های کارشناسی کشاورزی، اقتصاد و کارشناسی علوم کشاورزی در دانشکده ی علوم دانشگاه کویینزلند تدریس میشن.
دانشگاه ملی استرالیا: این دانشگاه در سال 1946 در شهر کانبرا، پایتخت این کشور تأسیس‌ شده. رتبه 32 بین دانشگاه های برتر جهان را داره.
دانشگاه ملبورن: این دانشگاه در سال 1853 تأسیس شد و جزو 50 دانشگاه برتر جهان به شمار میاد. در دانشگاه ملبورن هم، رشته های کشاورزی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می شه.  رشته های مربوط به کشاورزی در دانشکده ی محیط زیست و در دپارتمان کشاورزی که بیش از 40 سال سابقه داره ارائه می شن.
دانشگاه وسترن: یک دانشگاه تحقیقاتی واقع در شهر پرث مرکز ایالت استرالیای غربی بوده و در سال 1911 تاسیس شد.این دانشگاه قدیمی ترین دانشگاه این ایالت به شمار میاد و جزو 100 دانشگاه برتر جهانه. در این دانشگاه رشته های مرتبط با کشاورزی از جمله کارشناسی کشاورزی، کارشناسی ارشد کشاورزی، اقتصاد و علوم کشاورزی و دکترای کشاورزی ارائه میشه.
دانشگاه آدلاید: دانشگاه آدلاید استرالیا رتبه کشوری 6 و رتبه 106 را در سیستم رتبه بندی کیو اس (QS ) به خود اختصاص داده. این دانشگاه در سال 1874 تاسیس شده و سومین دانشگاه قدیمی این کشور به شمار میاد. کارشناسی علوم کشاورزی و کارشناسی ارشد تجارت کشاورزی و کارشناسی ارشد تجارت کشاورزی و غذای جهانی در دانشکده ی علوم این دانشگاه ارائه میشن.
دانشگاه سیدنی: این دانشگاه در سال 1850 تاسیس شد و اولین دانشگاه این کشور به شمار میاد. در رتبه بندی QS بین دانشگاه های برترجهان، رتبه 40 را به خودش اختصاص داده.
دانشگاه تاسمانیا: قدمت این دانشگاه بیشتر از 100 سال هست و در سال 1890 تأسیس شده. رشته ی کارشناسی تجارت کشاورزی وعلوم کشاورزی در دانشکده ی علوم دانشگاه تاسمانیا ارائه میشن.
اگر شما هم قصد تحصیل رشته کشاورزی در کشورهای توسعه یافته را دارین، کشور استرالیا بهترین گزینه برای شماست و برای تحصیل در این کشور نیاز به ویزای تحصیلی استرالیا دارین. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به وبسایت https://best-study.ir سر بزنین.
از دیگر کشورهای پیشرفته برای تحصیل کشاورزی کانادا است هزینه تحصیل در کانادا نسبت به استرالیا یک مقدار پایین تره، قبل انتخاب کشور برای مهاجرت تحصیلی حتما با هزینه های تحصیل و شرایط تحصیل در کشورهای مختلف آشنا بشین.
یکی دیگر از بهترین رشته ها برای مهاجرت به استرالیا، کامپیوتر است و افزایش تقاضا برای مهندسان کامپیوتر در سراسر استرالیا وجود داره.